Którędy Via Baltica?


Ekologia w naszym życiu

Którędy Via Baltica?

Wiceminister transportu Bogusław Kowalski zapowiedział, że Via Baltica będzie przebiegała przez Ostrów Mazowiecką i Łomżę. Te słowa wywołały burzę. W biurze łomżyńskiego posła Jana Jaroty LPR powstał pomysł budowania wspólnego frontu łomżyńsko-ostrołęckiego złożonego z parlamentarzystów i środowisk przedsiębiorców. Poseł Lech Kołakowski PiS zaczął zabiegać o przywrócenie trasie Łomża-Ostrów Mazowiecka statusu drogi krajowej i przebudowę wjazdu z drogi nr 8, a także zapisanie budowy obwodnicy Łomży w planach inwestycyjnych państwa na lata 2007-2013. – Gdyby to się powiodło, to Via Baltica byłaby prawie nasza – uważa parlamentarzysta.

Potrzebne nam są obie drogi

Jeszcze w tym roku minister transportu i budownictwa ma zadecydować o przebiegu Via Baltiki. Zrobi to na podstawie oceny strategicznej, czyli analizy ekonomicznej drogi oraz wpływu inwestycji na środowisko. – Dokument ma być gotowy w listopadzie. W grudniu na jego postawie zdecydujemy o ostatecznym przebiegu trasy – zapewnia Teresa Jakutowicz, rzecznik prasowy ministerstwa.

Białystok jest spokojny o przebieg Via Baltiki. Plany przebudowy drogi numer 8 i 19 są zatwierdzone przez rząd. – Nie dajmy się wciągnąć w dysputę. Jeżeli zaczniemy stawiać drogę nr 8 przed 61 lub na odwrót, to przegramy i jedną, i drugą – nie ma wątpliwości Andrzej Fedorowicz, poseł LPR, członek sejmowej komisji infrastruktury.

Więcej

Źródło: Monika Rosmanowska - Kurier Poranny

Następny artykuł

Poprzedni artykuł